Mi történik?

A menekült vacsorája

2015. július 15. 23:58 - 3niko

Nem újdonság, hogy civilek látják el azokat a menekülteket, akiket nem épp tárt karokkal fogad „félrehipnotizált” magyar társadalom. Valahol persze természetes, hogy mindenkiben ott munkál az alapvető félelem. Félelem az újtól, a nem megszokottól, a hidegzuhanyként érkezett új kihívásoktól.  Az idegenektől. A köreinket megzavaróktól. Az életünket felzaklatóktól. A másoktól. A hordától. A terrorizmus szörnyetegétől, amelyet akarva- akaratlan össze kell, hogy kössünk az iszlám vallású embertársainkkal. Ezek a sajnálatos tények.

Valamint az is, hogy a kormányunk gyűlöletkampánya, a kerítésépítés, valamint a nemzeti konzultáció triumvirátusa olyasfajta kóros torzulásokat okozott a magyar emberek többségének elméjében, amelyek miatt ma, Magyarországon menekültnek lenni felérhetne egy pár ezer kilométeres vándorlás megpróbáltatásaival.

Olyan helyen próbálnak ők „átvándorolni”, ahol a még valamennyi lélekjelenléttel és érzelmi intelligenciával és minimális tőkével rendelkező civilek tevékenységének köszönhető, hogy napról napra élelemhez, támogatáshoz juthatnak. Csupán ezeken az önkénteseken múlik az, hogy útbaigazítást, valódi támogatást, odafigyelést, BKV- jegyet, tiszta ruhát, meleg ételt, vagy, ha szükséges orvosságot, kötszert kaphatnak. Ahol kizárólag ezek miatt az elszánt és tisztalelkű emberek miatt érezhetik magukat- legalább időlegesen- biztonságban. Döbbenetes és tiszteletreméltó szervezőmunka és logisztika áll a segítő szervezetek mögött. 

Szerda este jelen voltam a Keleti pályaudvarnál az „átvándorlók” számára szervezett ételosztáson, illetve az azt megelőző közös ételkészítésen. A főszervezők minden egyes nap máshogyan és máshonnan oldják meg az ételhez jutást. Ezúttal mi voltuk soron. Egészen konkrétan hét ember készített száz másik részére vacsorát, és másnapra reggelit. Minimális ráfordítással.  Három röpke óra alatt, munkaidő után, saját szabadidő terhére. A többségük maga sem tehetős. Sőt. De mégis volt finom, meleg, vegán, keleti ízesítésű főétel, valamint szendvics, kenyér, gyümölcs, ásványvíz, sőt még édesség is. Röpködtek a „thank you” felkiáltások a fiatal migránsok szájából.

Negyven év alatti ugyanis szinte mindenki. Nem is csoda. Nekik volt hitük, elég erejük, no meg pénzük elindulni a háborúból, az elnyomásból, a besorozás, a bombázások, vagy épp a terrorszervezetek elől. Jó néhányan gyerekestül, családostul érkeztek, s várják a következő lépést, a tovább indulás lehetőségét. Itt, közöttünk.

Meglepő, hogy nem volt túlzottan sokkoló, vagy lélekromboló az esemény. Egészen egy bizonyos pontig.

Jöttek, sorban álltak, kaptak enni, megköszönték, továbbmentek, leültek a lépcsőre eszegetni. A közteres sepregető bácsi kikerülte őket, a metróról buszra átszálló utas ugyanúgy, fejet lehajtva átnézett rajtuk, mint máskor, egyszóval az egész csak úgy szimplán, a maga természetességével lezajlott. Felesleges klisék, ömlengés és felhajtás nélkül. A segítők tették a dolgukat, a menekültek szintén.  Fotós sem volt sok, elvégre nincs már sok újdonság, címlapra való sztorinak már uncsi ez az egész az uborkaszezon kellős közepén. Mintha így zajlana az örökkévalósság óta. Tényleg rend volt a rendszertelenségben, a zaklatott kesze- kuszaságban.

Aztán a széthajtott kartondobozokból kialakított rajzsarokra tévedt a tekintetünk. Három- négy óvodás, és kisiskolás korú gyermek mobil foglalkoztatóját egy kb. tizenhét éves, nyári szünidejét töltő lány működtette. A gyermekrajzok sokkolóak. Mindennél, minden szájtépésnél, magyarázkodásnál, lobbizásnál többet mondanak.

Szinte mindegyik házat rajzol, mást nem nagyon.” – mondja a segítő.

Bizony. Házat, otthont. Olyan fájdalmas, és szívbemarkoló emlékeket, amelyet a romlott, világi „felnőtt” ha akar, sem tudna közvetíteni. Ezekben a rajzokban benne van minden. A hosszú és fárasztó út, minden megpróbáltatás és új lecke nyoma, amelyet a sors érdemtelenül korán rótt rájuk. Nekik még minden impulzus új, minden élményszámba megy. Ám a lélek tisztasága a rajzpapíron is átüt. Nézed, meredsz rájuk, és lefagysz. Nem tudsz mozdulni. Egy percre vége van a világnak. Kőkemény szituáció. Mintha fejbe vágnának egy péklapáttal.

Aztán megrázod magad, és feleszmélsz. Akik közülük beszélnek angolul, azt mondják, ez csak a kezdet. Hogy lényegesen többen lesznek. Mostanában túlnyomórészt azok érkeztek és érkeznek, akiknek volt pénzük utazni. Az igazi roham csak néhány hét-, hónap múlva várható. Akkorra, amikor ideér az a tömeg, amelynek többsége tartalékok nélkül próbál nyugat- Európába jutni… Kerítésen át, vagy azt megkerülve.

A többségnek nem célja  Magyarországon maradni. Ezt ők, maguk mondták. Csak nekünk, akiket bizalmukba fogadtak. Mert enni adtak nekik, akik fél órára emberszámba vették mindannyiukat.

Szóval a „menekülthisztinek” talán mégis nagyobb a füstje, mint a lángja. Mégis a civil összefogás szükséges ahhoz, hogy továbblendítse őket, mert hazánkban a pénzt hamarabb költik túlárazott óriásplakátokra, mondvacsinált konzultációkra, meg a haverok mutyibizniszeire, mint arra, hogy két szem krumplit odavessenek ezeknek az átutazóban lévő szerencsétleneknek.

Én kérek elnézést. De tényleg…

bevand1.jpg

bevand2.jpg

bevand3.jpg

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitortenikma.blog.hu/api/trackback/id/tr937631434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.16. 05:49:40

A dolognak több oldala van. Nyilván a segítség rendben van, de az alapvető az, hogy meggátoljuk, hogy sokan legyenek.

empoftla 2015.07.16. 21:58:09

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Így van, Ausztriának is meg kellett volna gátolnia, hogy 56-ban túl sok magyar legyen az országukban (akárcsak átmenetileg is).

Moin Moin 2015.07.17. 19:46:29

Majd ha olyan kormánya lesz Magyarországnak, amelynek eszébe fognak jutni az ’56-os magyar menekültek – no, meg az is, hogy 1100 éve a magyarság ősei is menekültekként érkeztek a Kárpát-medencébe* -, és ha ennek a kormánynak (a mostanival ellentétben) lesz hitele és így szava is az EU-ban, akkor lehet érdemben elkezdeni beszélni („nemzeti - és nemzetközi – konzultálni”) a menekültügyekről…

...Nem tudom, mikor és kik által lesz ilyen magyar kormány?

Az egyszeri, azaz nem rendszerbe szervezett és konkrét célokkal bíró stratégia szerint működő humanitárius akciókról ui. már Tiborc megmondta, hogy:
„…adhatsz-é hát mindenik
Szűkölködőnek? Visszaadja-é
Ez a halottakért hullt könnyeket?
Ha mást nem adhatsz, úgy annál, kinek
Adsz, még szegényebb vagy. Vigyázz, hogy egy
Zsivány, tömött erszényeiddel együtt
Ne lopja el nagylelkűségedet.”

Igen, „ha mást nem adhatsz” – azaz: kompetens kormányzást – akkor bizony „annál, kinek adsz, még szegényebb vagy”: mert csak idő kérdése, hogy (mint eddig már mintegy 370.000 magyar) te is mikor fogod menekülőre, ha annyira eldurvul az élet Fidesz-Magyarországon!

*Nem mellesleg, a honfoglaló magyarok esete arra is rá kell, hogy világítson, hogy a menekülők bizony olykor el is foglalják azt a területet, ahová menekültek. Komplex dolog ez!:-)

Moin Moin 2015.07.17. 19:51:34

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Hogy meggátoljuk, hogy sokan legyenek:" - O.K., menj és teremts békét és stabil jólétet - és annak alapjaként magasszintű munkakultúrát - a Közel-keleten és Afrikában! Ui. ezek az emberek e kettő/három hiánya miatt menekülnek el otthonról, nem jókedvükben, vagy kalandvágyból.

Moin Moin 2015.07.17. 19:53:09

A menekülttéma tágabb perspektíváiról egy elgondolkodtató poszt: kard.blog.hu/2015/07/15/menekultugy_civilizacios_kihivas_europanak

Nem mondom, hogy mindenben egyetértek vele, de érdemes elolvasni!:-)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.18. 08:21:54

@Moin Moin:

Valójában elég lenni nem bevatkozni ott. Pl. nem bombázni Líbiát, Irakot, Szíriát.

Az USA felelőssége ez. Ha tudsz módszert, hogyan akadályozzuk meg az USA imperialista politikáját, szólj.

Moin Moin 2015.07.18. 11:24:12

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

1.) Az említett közel-keleti rezsimek a saját, belső problémáik következtében omlottak össze - még Irakban is hamarosan megbukott volna a Szaddam-rendszer, mivel egyre apadtak az erőforrásai és emiatt hatalmas belső feszültségek jöttek létre. Így a mai kaotikus helyzet mindenek előtt e társadalmakban gyökerezik.

2.) Az USA nem követ "imperialista politikát" - pl. nem száll meg általa előzetesen nemzetközi egyezményekben elismert és területi integritásukban garantált államokat, mint teszi azt pl. Oroszország.:-)

3.) Nem értem a bloggazdát, miért nem tilt ki téged? Nem célszerű megtűrni fizetett orosz ágenst!:-)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.18. 19:16:17

@Moin Moin:

Ugye a húsvéti nyúl létezésében hiszel?

Szerintem mindenkit ki kell tiltani, mert elfogadhatatlan, hogy egyes emberek más gondolnak, mint amit a ballib agytröszt szerint gondolni kötelező!

Moin Moin 2015.07.18. 21:21:43

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Mi az, hogy hiszek: én tenyészem őket!

...Jövő tavasszal te is guvadt, piros szemekkel fogsz kuksizni és csak helyezed a fülecskéidet, miközben makkantgatni is elfelejtesz.:-)

mortullus 2015.07.19. 07:20:41

@Moin Moin: Menekülő magyarok? Mégis ki elől?
Aki ilyen hülyeséget bevesz, hogy a magyarok menekültek, és menekülés közben elfoglalták a Kárpát-medencét és ezt nyilvánosan terjeszti is, az nagyobb gazemberségre is képes.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.19. 08:24:04

@Moin Moin:

A magyarok nem menekültekként érkeztek a Kárpát-medencébe. De ha tényleg így érkeztek volna, az pont ELLENED szóló érv lenne. Gondold végig.

1956 pedig tisztán politikai ügy. A hidegháború csatája volt, semmi egyéb. Hozzáteszem: az osztrákok akkor táborokba zárták a magyarokat, azaz nem úgy volt, hogy a magyarok szabadon kószáltak, s az osztrákok meg tapsoltak ehhez. S a táborokból nagyon gyorsan mehettek a magyarok tovább, ugyanis politikai okokból szinte mindenkit befogadtak más országok, elsősorban az USA.

Moin Moin 2015.07.19. 08:30:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: @mortullus: A magyarok a besenyő támadás elől menekülve érkeztek a Kárpát-medencébe, mivel korábbi szállásterületeiket azok elfoglalták. Részletek itt: Tóth Sándor László (2008.). „Hogyan történt a honfoglalás? • A honfoglalás és nemzetközi háttere”. História XXX. évf. (2. szám), 4, 11-13. o.

Utaltam is az eredeti kommentemben arra, hogy adott esetekben a menekültek akár el is foglalhatják azt a területet, ahová eredetileg kényszerből mentek és hogy emiatt a menekültügy komplex dolog.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.19. 08:39:01

@Moin Moin:

Ez az egyik álláspont. Nem tudjuk biztosan. S ha így is van, az eleve ellenőrizhetetlen bemenekülés volt. A területe korabeli lakosainak nem volt eszköze a magyarok leállítására. Azaz nem nevezhető menekülésnek ebből a szempontból, sokkal inkább agressziónak.

A lényege: ez pont a nem beengedés mellett érv.

Moin Moin 2015.07.19. 09:16:42

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Komoly és koherens dokumentumok és régészeti érvek szólnak a besenyő támadás, mint kiváltó ok mellett. Ami pedig azt illeti, valóban hatalmi vákuumba érkeztek a magyarok, hiszen éppen nem volt a Kárpát-medencében szervezett hatalmat gyakorló tényező.

A mostani helyzet több szempontból is más: van szervezett állam (magyar, ill. az EU), tehát szó sincs vákuumról. Továbbá a menekülők, a magyarok őseitől eltérően nem "komplett népként" és minden anyagi-katonai eszközükkel érkeznek, hanem egyénileg, csak a legszükségesebb tárgyaikkal - így nem áll fenn a szervezett területfoglalás veszélye-lehetősége sem, legfeljebb csak igen-igen távlatosan.

Ami inkább lehet valós veszély, az a terrorszervezetek megjelenése - de ez más és másként kezelendő téma.

Moin Moin 2015.07.19. 09:19:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ...Tényleg, wazze, most jut eszembe: ezek a menekültek vajon miért nem Oroszországba mennek? Csak annyi lenne az egész, hogy a Balkánról nem jobbra, hanem balra kellene kanyarodniuk!:-)

Moin Moin 2015.07.19. 10:02:29

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ezek szerint Oroszországban kevés a pénz?:-)
...Vagy csak a Putyin-bandának jut belőle sok, másnak kuss és coki?:-)

empoftla 2015.07.19. 16:37:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Így van, ha Szíriában a háború miatt nem tud elég pénzt keresni valaki, akkor megy Nyugat-Európa felé. Van aki a háború alatt is tud, ezért marad.

mortullus 2015.07.19. 16:41:24

@Moin Moin: És menekülés közben, ijedtükben elfoglalták a Kárpát-medencét...Édes jó Istenem, ilyet is csak a magadfajta túlművelt alakok hisznek el.

Vicces, olvasgatom egy ideje a különböző blogokon a hozzászólásaidat.... hát öregem. Tízből kilenc, nettó okoskodás, de úgy megfogalmazva, hogy az átlagember azt gondolhatja rólad, na ez az ember aztán ott van a szeren. Csakhogy kb. minden tizedik hozzászólásoddal viszont lebuksz, hogy mekkora egy hülye vagy.

Moin Moin 2015.07.20. 08:47:50

@mortullus: Nem kellett elfoglalni, hiszen hatalmi szempontból üres volt. Nem létezett a területén szervezett államformáció. Az elfoglalás és a megszállás nem azonos fogalmak: amit az derík mogeyriek csináltak a Kárpátok Ölével, az kb. az, mint mikor a csövesek belaknak egy elhagyott házat, ahol azét meghúzza magát pár másik csövimanó is... Persze, ez korántsem az a dicső sztori, amire nektek, vad és mély magyaroknak (lelki) szükségletetek van/lenne.:-)

...De te biztosan jobban vagy e téren (is) informálva, mint a történelemtudomány!:-)

3niko 2015.07.20. 21:50:42

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: @mortullus: @empoftla: @Moin Moin:
Uraim, ezzel a hosszászólással megtisztelő figyelmüket megköszönve lezárnám emelkedett értekezésüket.
www.facebook.com/nyitottakademia/photos/a.179542955401946.39687.178446845511557/947735908582643/?type=1&theater
süti beállítások módosítása