Mi történik?

Az Y- generáció átka

2015. február 03. 20:47 - 3niko

Nem értem én ezt az egészet.

A barátaim, kortársaim, korábbi iskolai csoporttársaim legalább fele már külföldön él.  A nagy többségük egyáltalán nem akar hazajönni. Merthogy minek is? Inkább utalja haza anyuéknak a havi fixet, amiből kiegészíthetik siralmas jövedelmüket. Vagy ha épp erre nincs a család rákényszerülve, gyűjt, spórol, úgy, hogy mellette vígan meg is él. Még egy-két év, és lakást vesz, olyat, amiről itthon álmodni sem mert volna. Ne adj’ Isten házat, vagy legalább is házikót. Igen, lehet, hogy hitelre. Olyan hitelből, amelyet akkor is képes lesz törleszteni, ha a nagyon várt gyermek pici lesz, s egyikük egy ideig nem dolgozik.

Az említett kör másik fele pedig kényszerpályán mozog, itthon. Hisz, remél, próbálkozik, vagy ha egyiket sem, akkor pedig valamilyen erős kötődés által a maradás mellett döntött. Lehet itt nyomós ok a család, a szerelem, esetleg a hivatás, amit annyira szeret, s főképp, amihez annyira ért. Amiért itthon tanult, s van olyan elvetemült, és mindenek előtt naiv, hogy hazai pályán szeretné hasznosítani.

De az is lehet, hogy csak bátortalan. Nem hisz eléggé magában. Nemcsak, mert nem akar, hanem mert nem tud. Nem így szocializálódott. Nem ezt tapasztalta. Nem így nevelték. Azt a fals eszmét plántálták belé, hogy hidd el fiam, becsületes munkával még viheted valamire. Meg hasonlók. Olyan közhelyek mentén, amelyekben mindnyájan szeretnénk hinni, amelyeket valószínűleg a saját gyermekeinknek is el fogunk mondani, ám valljuk be, ebben az álságos, undorító világban, illetve ebben a reménytelen helyzetben evickélő, kelet- nyugat között egyensúlyozó fél- köztársaságban totálisan érvénytelenek.

Magam sem tudom, hogy miért vagyok még mindig ennek a „nem feltétlenül liberális” demokráciának álcázott, és igaztalan rendszernek az egyik ici- pici fogaskereke. Hiszen, ha nagyon, de nagyon befelé figyelek, és a lehető legőszintébben megkérdezem ezt magamtól, a valódi válasz:

„Halvány lila segédfogalmam sincs.”

Bármikor vehetnék egy egyirányú repjegyet valahová, ahol jobban megbecsülnek. Valahová, ahol nem vernek át, nem hazudnak a szemembe, nem égetnek le napi szinten a nagyvilág közvéleménye előtt, nem herdálják-, és osztják újra értelmetlenül a kemény s áldozatos munkával kitermelt adóforintjaimat, és főképp nem hagyják, hogy lassan huszonöt éve ugyanazok a körök felváltva hatalmaskodjanak, dőzsöljenek, élvezkedjenek, s élvezzenek privilégiumokat az épp aktuálisan „felruházott hatalom” álruhája mögé bújva.

Lassan tényleg nem találok több indokot, hogy miért is maradjak. Ha belegondolok, sokkal inkább élnék inkább egy óceán parti bungalóban, kézzel mosnám a ruhámat, kijárnék a helyi piacra, ahol megint csak kávézókban találnék wifit, s csakis akkor olvasnám e ronda nagyvilág, vagy a szegény, újra és újra megnyomorított Magyarország híreit, ha épp nem volna más dolgom.

És mégis.

Ilyen idealista idióta volnék. Még mindig itt vagyok, remélek, csak a jó ég tudja meddig.  Mint az elhagyott menyasszony, aki valószínűtlenül hisz abban, hogy még talán egyszer minden jóra fordulhat.

Talán nem vagyok az egyetlen. Az egyetlen őrült. Aki sem forradalmár, sem igazságtevő, csupán egy normális lelkületű, életigenlő, tenni akaró valaki, aki még mindig nem hiszi el, hogy ebben az országban csupán ennyi volt a feladata, küldetése. Üssetek arcon. Talán attól felébredek…

 

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitortenikma.blog.hu/api/trackback/id/tr387138567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Q-in-Law 2015.02.04. 08:48:54

shadai napra pontosan hét éve fogalmazott meg hasonlókat: www.judapest.org/should-i-stay-or-should-i-go/

Túrós (törölt) 2015.02.04. 09:00:39

szerintem ez teljesen egyértelmű. Ha neked itthon nem jó és még van is lehetőséged kimenni és rendesen élni akkor menni kell. Én is mennék de nincs elég lé meg egyedül nem merek ... ennyi.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 09:33:40

5 éve illiberális demokrácia van. Ennyit gondolkodtál?

Egyébként pedig baromság, nem azért nem becsülnek meg mert illiberális demokrácia van. Nevetséges, ahogy próbáljátok a mindennapok szintjére levinni és általános problémává tenni azt, hogy a balliberális pártokhoz kötődő emberek lehetősége a balliberális források elapadása miatt beszűkült. Ahogy 2002-2010 között a jobboldalhoz kötődőké.

5 év alatt szerintem lehetett volna ezt kompenzálni ls találni olyan állást, ahol megbecsülnek. Persze ehhez kell egys, más.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 09:40:05

2002-2010 között kirúgtak egy embert: - Nem tanult, tehetségtelen, lusta stb.

2010 után kirúgnak egy embert - Illiberális demokrácia van, azért rúgták ki.

Nancsibacsi 2015.02.04. 09:50:08

2000-ben kiment egy cimborám fejlesztőmérnöknek nyugatra, utána 2x váltott országot (így nyilván munkahelyet is). Kezdetektől vele van a felesége, azóta vannak gyerekek is, és kb így áll:
- saját lakás nincs
- felesége nem dolgozott/dolgozik
- ettől eltekintve sok dolgot megengedhet magának (egzotikus utazások, stb)
Boldog ember, annak ellenére, hogy nincs lakása, és nem is igen lesz.

Én maradtam itthon, belefogtam vállalkozásba, ami kb 7-8 év alatt be is bukott, szerencsére pénzt nem vesztettem, de 7-8 évig sokat dolgoztam és sokkal kevesebbet kerestem, mint amit alkalmazottként kereshettem volna. Utána alkalmazott lettem, így eljutottam oda hogy:
- saját lakás van, hitel kvázi nincs rajta (van annyi megtakarítás, hogy holnap ki tudom fizetni, de nem érdemes)
- feleségem is dolgozik
- öreg autó, egoztikus nyaralást nem engedhetünk meg magunknak, viszont belföldit minden évben
Boldog ember vagyok, annak ellenére hogy 20 éves koráig fel sem merül, hogy lecseréljem az autómat, és utána se újat fogok venni, hanem egy 5-10 év közöttit.

Na most nem azt akarom ezzel mondani, hogy itthon mennyivel jobb - egyszerűen csak más. Ha nem b.sztam volna el 7-8 évet az életemből, akkor valószínűleg sokkal több pénzem lenne - vagy minden évben egozitkus nyaralást tolnék, vagy lenne +1 lakásom befektetési céllal, vagy mindkettő. Persze egy péknek nehezebb, de szerintem ami a kulcs, az nem az hogy belföld vagy külföld, hanem az, hogy van-e piacképes tudásod, vagy nincs. Mert egy könyvtár-arab szakon végzett kiváló bölcsész hiába megy Londonba - ott is csak krumplit süthet - esetleg később sajtburgert is - meg itt is.

Nancsibacsi 2015.02.04. 09:52:13

És hogy mindebből mit akartam kihozni: van aki mutogat, hogy ezért vagy azért nem boldogulok: illiberális demokrácia, gazdasági válság, stb-stb. Nem. Aki boldogul azért boldogul, mert ő JÓ. Aki nem boldogul, azért nem boldogul, mert ő SZAR. Ilyen egyszerű.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 09:52:16

@Nancsibacsi: "Persze egy péknek nehezebb, de szerintem ami a kulcs, az nem az hogy belföld vagy külföld, hanem az, hogy van-e piacképes tudásod, vagy nincs."

Ez a kulcsmondat, nem pedig az, hogy nem becsülik meg az embert, mert illiberális demokrácia van.

kvadrillio 2015.02.04. 10:02:22

jahh piacképes tudás például a masszőri......vellness-ekben keresett szagma lenne, ha nem lenne haverok által már a kezdetek óta betöltve ! mint ahogy wellnessekben orvosi szolgáltatásokat is nyújtanak..., na kik is...kik is ??? hát azok az orvosok, akik hiányoznak az állami orvoslásból kórházakból, járóbeteg ellátásokból stb..., akik miatt több hónapos, éves várólisták is kialakultak ...ugye......Nu, nem írok tovább, mert felmegy a vérnyomásom.....

2015.02.04. 10:43:52

Sírás-rívás ez a poszt, olyan, mint a többi már 5 éve. Hihetetlen, hogy vágják földhöz magukat a mai fiatalok, ha valami nem sikerül az életben. Dolgozni, erőlködni, TELJESÍTENI az mind smafu, nektek azonnal kell minden, már az szerintetek jár. És persze mindezért a kormány a felelős. Hát gyerekek, szar lehet nektek. Üdv, egy külföldön élő, aki nem a kormányt hibáztatja.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 10:52:37

@storker: Jártam egy államilag támogatott kemény és sűrű tanfolyamra, ami viszont nagyon keresett piacképes tudást adott.

A résztvevők 70%-a egyszerűen baszott az előadásokra eljönni, még inkább otthon tanulni. Van egy gyanúm, ezek lesznek ott az illiberális demokrácia elleni tüntetéseken és panaszkodnak egymásnak, hogy mekkora diktatúra van és lehet, hogy kénytelenek nyugatra menni.

2015.02.04. 11:11:31

Sok néven szokták ezt nevezni: gyáva, lusta, szolgalelkű stb. Mert itthon marad, de várja a sült galambot. Van egy rossz hírem: itthon komoly forradalom nélkül soha semmi sem lesz. Azt hiszem ez elmúlt évtizedek ezt elég jól megmutatták még a leghitetlenebb embereknek is. Az egész politikusi garnitúra hiteltelen, akárki is kerül hatalomra nem változik semmi. Az emberek néha kimennek tüntetgetni ami semmit sem számít aztán vállon veregetik magukat, hogy mindent megtettek. Az oszd meg és uralkodj itthon tökéletesen működik. Az egyetlen igazi összekovácsoló erő a netadó volt és még az is a közelében sincs annak amivel bármilyen változást el lehetne érni.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 11:28:23

@Exide: A forradalomnak egyetlen értelme lenne, az újraelosztás. (Nekem nem lenne ellenemre). Viszont akkor is kell valami társadalmi rend, ez nyilván a demokrácia lenne, hiszen ezzel értene egyet mindenki.

Szóval akkor szabad választások és ugyanott tartasz, 8 éven belül kiépül az elit, ugyanúgy van Rózsadomb, több százezres öltönyök és órák, prémium márkás autók.

Akkor mit is oldottál meg?

2015.02.04. 11:30:43

@Exide: mit akarsz te itt forradalmat, amikor demokratikus vezetők sincsenek sehol? talán a tüntetők vezetői között látod az alkalmas miniszterelnököt? vagy legyen anarchia?

Nancsibacsi 2015.02.04. 11:38:45

@kvadrillio: "azok az orvosok, akik hiányoznak az állami orvoslásból kórházakból, járóbeteg ellátásokból stb..., akik miatt több hónapos, éves várólisták is kialakultak "
Nem azért alakulnak ki több hónapos, éves várólisták, mert nincs elég doki, hanem mert nincs elég pénz. A gyógyításhoz nem csak doki kell, hanem eszközök, gyógyszerek is. Ha az OEP nem finanszíroz többet, mert Teljesítmény Volumen Korlát van, akkor hiába van doki.

Nancsibacsi 2015.02.04. 11:46:05

@Exide: Forradalom? Fordítsuk meg a dolgot, tegyük fel hogy jön a jótündér, és teljesíti 3 kívánságod, amiből az 1. az lesz hogy Orbán Viktor és minden fideszes mondjon le a hatalomról. Mi lenne a másik 2 kívánságod? Most arra célzok, hogy ahol a grállovag Karácsony Gergő, akiben benne van a baloldaliaknak minden reménye, és az ÖSSZES balos ismerősöm csak az ő nevét rebegi maximális imádattal tavaly ősz óta, szóval ha ez megtesz egy fideszest, a Papcsák emberét alpolgármesterének, akkor MI A BÜDÖS LÓF.SZ lenne a másik 2 kívánságod?

Vedd már észre, hogy a politika a mindennapi kisember életére nézve IRRELEVÁNS, LÉNYEGTELEN. Le kell szarni. Megváltoztatni nem tudod, de az életed valószínűleg nem is befolyásolja. Én programoztam Medgyessy alatt is, meg Orbán alatt is, meg Gyurcsány alatt is, meg Bajnai alatt is, meg megint Orbán alatt is - ugyanúgy jöttek a bugok, ugyanúgy kijavítottam őket, ugyanúgy kaptam érte pénzt. Sose mondtam azt egy megrendelőnek, hogy faszi, látom nagy az orrod, vagy barna a bőröd, esetleg szőke a hajad - ezért kapsz 20% kedvezményt. Ez a boldog élet titka - szarni kell a politikára.

3niko 2015.02.04. 12:05:35

@Exide: Köszönöm, hogy megosztottad velünk a véleményed. Általában nem szoktam hozzászólni a posztjaim alatti kommentekhez, de most ismét kivételt kell tennem. Lehet, hogy picit gyáva vagyok (bár inkább nevezném magam idealistának, vagy épp naivnak), ám semmiképp sem lusta vagy szolgalelkű.
Két közgazdasági diplomám van, két idegen nyelven tárgyalóképesen beszélek, jó állásom van. Ettől függetlenül még zavarnak, mit zavarnak felháborítanak azok a dolgok, amelyek miatt ez a blog is megszületett...
A külföldön való élet a legtöbb magyarnak (gazdasági kivándorlónak) valóban a túlélés, a talpon maradás, az arányaiban nagyobb kereset köré épül. Ám van az a réteg, aki nem, vagy nem kizárólag a magasabb jövedelem miatt kacsingat, vagy telepedik le máshová... Hanem mert vannak helyek a nagyvilágban szép számmal, ahol egyszerűen jobb élni...

tralalala 2015.02.04. 12:07:26

N+1 "de rossz nekünk" sírdogálás.

2015.02.04. 12:24:58

@♔bаtyu♔:
Tudom, hogy mi csak válogatott esetekben szeretjük magunkat a nyugathoz mérni, de én mindig olyan naiv vagyok, hogy itthon is valahogy úgy kellene mint nyugaton. Vagyis a hatalmasok valamennyire kordában tartják saját magukat és csinálnak is valamit azért cserébe hogy jól megtömik a zsebüket. Egyébként szerintem nagyon rosszat tett a közgondolkodásnak, hogy az úgynevezett rendszerváltás nálunk békésen zajlott és a régi hatalmasokat senki nem vonta felelősségre semmiért.

@storker:
Ezzel megfogtál mert jelenleg nem látok alkalmas vezetőnek valót, de ennek ellenére nem tetszik az sem hogy akkor hagyjuk a régi díszes kompániát tovább rabolni, mert nincs jobb. Illetve hát lehet, de akkor senki ne csodálkozzon ha mindenki aki tud lelép innen. Mi meg fetrenghetünk tovább a mocsokban. Ez nem csak anyagi kérdés, persze legfőképp az de egyszerűen maga a magyar mentalitás... az ami itthon van mérgező és ennek rengeteg a politikára visszavezethető oka van. Mert ha a NAV vezetője is lop akkor én miért ne lopjak? Milyen üzenetet hordoz az, hogy mindenki tudja, hogy lapátolják ki a milliárdokat az államból miközben növelik a terheket és csak legyintenek rá az emberek mert úgyse tehetünk semmit?

@Nancsibacsi:
A fentebb említett gondolatmenetet folytatva, egyáltalán nem mindegy a napi politika. Persze akiknek viszonylag keresett munkájuk van és egy biztos egzisztenciát kiépítettek azok ezt nem érzik igazán (amíg nem jön a Nemzeti Programozóbolt természetesen), de itt nem csak arról van szó, hogy az adódat a elszórják és ugyanazért a munkáért mondjuk külföldön (hasamra ütök) ötször annyit kapnál mint most. Itt a közgondolkodás a tét. Hogy Te is azt mondod, hogy nekem megvan a kis pecsenyém, szarok mindenre azt csinálnak, amit akarnak másokkal. Mert megérdemlik?
Pont hogy erre épül az egész politikai rendszer. Előveszik a tanárokat. Pfúj, nyáron neki nyaralás van. Pfúj, miért nem lettek programozók. És mindenki tojik rá vagy tapsol, hogy végre most megmutatták ezeknek. Aztán elővesznek egy másik csoportot. És megint. És senki a füle botját sem mozgatja.

A kívánságokhoz meg annyit, hogy nyilván hiszek a csodában különben nem kommentelnék hiszen bármilyen reális változásnak az elkövetkezendő 1000 évben nulla az esélye itthon.

2015.02.04. 12:33:53

@3niko:
Ahogy én tapasztaltam két fajta ember telepszik le külföldön. Az egyik aki anyagi kényszerből megy ki és amit említettél rájön hogy jobb élni odakint, a másik pedig aki tapasztalta és azért megy ki később dolgozni. Ez egy lényeges része a formulának, amit nem igazán szoktak megemlíteni. Egyszerűen itthon mérgező a levegő.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:06:49

@Exide: Nehogy azt hidd, hogy a nyugat ideális. A rendőröket elgázoló osztrák hummeres pld. elég súlyos bűnöket követett el otthon és mindegyiket megúszta családjának befolyása révén. Az itthoni bűntényét is tulajdonképpen sérthetetlenségének tudata okozta.

A nagy privatizációs csalások, rablások sem mehettek volna nyugati segítség, források nélkül., sőt "elitünket" is jórészt a nyugat pénzelte és alakította ki.

A megoldás a nemzeti párt. Egy nemzeti pártot a nyugat ostorozni fog, a nyugatiak által támogatott média nagyítóval nézi a korrupcióját, egy nemzeti párt nem bújhat a nyugatot kiszolgálva a nyugat mögé. Ha megnézed, Gyurcsányékat a korrupciójuk a szó szoros értelmében megette, a demokráciát is leginkább ugatták és mégis nyugati viszonylatban teljesen rendben voltak.

Egy nemzeti kormány aztán a nyugat tiszteletét is kivívhatja, hiszen maguk a nyugati kormányok is nemzetiek.

Nancsibacsi 2015.02.04. 13:07:14

@Exide: Most komolyan: hogy a p.csába lehet úgy élni, hogy nap mint nap azon agyaltok, hogy mitől lehet holnap rettegni? "Nemzeti Programozóbolt", "mérgezett levegő" - gondolom péntek este is erről beszélgettek a romkocsmákban, mikor csutak részegre isszátok magatokat a többi értelmiségivel. Most komolyan: nem lenne neked is kevésbé szar életed, ha azt mondanád, hogy jó, eddig így éltem, de holnap csak attól fogok rettegni, ami VAN, nem attól, ami LEHET, addig meg inkább azzal foglalkozom, hogy vajon Koman Vladimir a DVTK-ból be tud-e kerülni újra a válogatottba, és vág-e gólt a románoknak?
Van itt baj elég - nem kell hozzá még elképzelni egy kazallal. Meg vannak értelmes kérdések is, amik legalább nem fix kimenetelűek, és izgalmasabbak mint ez a szar jajgatás az orbán miatt.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:09:47

@3niko: Nézd, az ország nagyobbik része pedig a balliberális kormány alatt háborodott fel, de gondolom, ezt a 2010-es, 2014-es szavazáson érzékelted és szerintem a 2018-son is fogod érzékelni.

Ugyanakkor Gyurcsánynak sem volt sok köze ahhoz, ha valaki diplomával kérdezte meg a Mekiben, hogy adhatom menüben?

2015.02.04. 13:11:27

teljesen korrekt dolog a kommentelési lehetőségek beszüntetése, vagy legalábbis előzetes moderációhoz kötése.
jobbára csak szűklátókörű, ostoba, gyalázkodó emberek kommentelnek, lassan akárhová nézünk be, csak erőszakosan hirdetett pitiáner mocskot lát az ember, pl. a blog.hu-ra gyógyult trolloktól.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:12:19

@Nancsibacsi: Na most képzeld el, hogy nem retteg. Ugrik az index címlap, sőt még le is fideszbérencezik. Aztán használhatja a diplomáját amire való, persze ha tudja.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:13:54

@WiteNoir: Itt vagy pld. te. Amúgy pedig ha beszüntetik a kommentelési lehetőségeket ki a fene olvassa el ezeket? Egyrészt 12 belőlük egy tucat, másképp ide mindenki a kommentek miatt jár.

Olvasni ugyanis a kurucon és társain olvasunk, bocs:)

2015.02.04. 13:14:32

@3niko:

teljesen felesleges ostoba trolloknak magyarázkodni. társadalomtudományi képzettségük nulla, józan eszük általában nincs, nem tisztességesek, nem árnyaltan gondolkodnak, csak nyomatják a mocskaikat, ugyanazt, ezredik alkalommal is. kár velük szóba állni, persze mindenki azt csinál, amit akar.
én biztos nem magyarázkodnék aljas trolloknak.

2015.02.04. 13:15:56

@♔bаtyu♔:

(olvasók kedvéért: a kuruc söpredékoldal, aki azzal dicsekszik, normális társaság azonnal kiveti magából)

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:26:10

@WiteNoir: Ne szarjál be, az olvasók is ismerik, ők is odajárnak. De ezek szerint te is.

paráznabillegető 2015.02.04. 13:28:33

@Nancsibacsi: nekem elég egy kívánság. csak egy képességre van szükségem: ha úgy ránézek valakire, arra jöjjön rá a csuklás.
nem úgy!... össze... ej, bazmeg, aranyhal.

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.04. 13:36:12

"Még egy-két év, és lakást vesz, olyat, amiről itthon álmodni sem mert volna. Ne adj’ Isten házat, vagy legalább is házikót. Igen, lehet, hogy hitelre. Olyan hitelből, amelyet akkor is képes lesz törleszteni, ha a nagyon várt gyermek pici lesz, s egyikük egy ideig nem dolgozik."

Ez azért kicsit vakítás. Angliát alapul véve a hitelhez szükséges 10% plusz ügyintézési pénzt nem egy két (sőt nme is öt) összeszedni, kivéve ha nagyon spórolsz. A bank nem szeret összjövedelmem háromszorosánál többet oda adni, és ha ez van és jön a baba akkor anyuka olyan gyorsan megy vissza dolgozni ahogy tud.

"Bármikor vehetnék egy egyirányú repjegyet valahová, ahol jobban megbecsülnek. Valahová, ahol nem vernek át, nem hazudnak a szemembe," sok sikert azhoz, hogy találj egy ilyen országot. Anglia nem ilyen csak szolok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.02.04. 13:38:10

ez mitől is az y generáció átka?

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:42:59

@the.man: Épp most ment ki egy ismerősöm, protekcióval alig tudta azt elintézni, hogy bankkártyája legyen. Össze vissza hazudoztak neki, hogy mi kell, aztán az nem kellett, más kellett. Nagyon láthatóan nem igazán becsülték meg.

Ez egy magyar értelmiségi hiedelem, hogy az itteni diplomával bárhol tárt karokkal fogadják. 20 éve forog közszájon ez az ostobaság.

2015.02.04. 13:43:18

@♔bаtyu♔:
Egyáltalán nem gondolom hogy ott kolbászból van a kerítés, bár azért egy rendőr gyilkosságot nehéz lett volna már elmaszatolni bárhol.

@Nancsibacsi:
Nálunk ez nemzeti sport kérem, bár meg kell említenem focit nem nézek mert az aztán tényleg nulla befolyással van bármire az életemmel kapcsolatban.

@WiteNoir:
Szerintem is szüntessük be a kommentelést hiszen a véleménynyilvánítás csak összezavarja azokat akik nem úgy gondolkodnak, mint ahogy neked tetszik. Egyébként nem tudom honnan terjedt el a mindenre trollt kiáltani, az eleve szándékosságot feltételez. Te pedig azzal kezdted a kommentedet hogy lehordtál valakit a sárga földig a témához semmit nem hozzátéve. Na ez trollkodás.

2015.02.04. 13:51:59

@Exide:

szintén az olvasók kedvéért:

az a megállapítás, miszerint valaki lehordása a témához semmit nem hozzátéve trollkodás, téves
először is a kommentfolyamban nem szükségszerű a témához hozzászólni, pontosan ugyanolyan súlyú a hozzászólások értékelése, másfelől a lehordás tökéletesen adekvát értékelés lehet, saját mocskot ezzel elfedni nem lehet.
tipikus trolltechnika, ezért jegyeztem meg.

"5 év alatt szerintem lehetett volna ezt kompenzálni ls találni olyan állást, ahol megbecsülnek
Sírás-rívás ez a poszt, olyan, mint a többi már 5 éve. Hihetetlen, hogy vágják földhöz magukat a mai fiatalok, ha valami nem sikerül az életben. Dolgozni, erőlködni, TELJESÍTENI az mind smafu"

csak kettőt emeltem ki a szennyből, többhöz nem volt kedvem. ilyenekkel kár lenne érdemben vitába szállni

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 13:53:08

@Exide: Azért nálunk azért sikerült. Császár Előd.

Kifejezetten nem kolbászból van a kerítés, leginkább annak érdemes távozni, aki beszéli a nyelvet, frankó diplomája, vagy hiányszakmából jó képesítése, tudása van és nagyon akar és tud is dolgozni. Esetleg nem zavarják az extrém körülmények.

Tulajdonképpen csak arról van szó, hogy ezekért többet fizetnek, sok esetben különben többet is követelnek, köze nincsen ennek ahhoz, ki itt a miniszterelnök. Nekem sok ismerősöm pld. Gyurcsányék idejében húzott ki, akkor Gyurcsány a hibás? Gyurcsány nem tehet arról, hogy kint egy jó orvos a tízszeresét keresi. Legfeljebb nem tett meg mindent azért, hogy ez a különbség csökkenjen.

2015.02.04. 13:56:03

a témához.
igen, létezik az y generáció átka, a jelenleg fennálló rendszer (globális kapitalizmus jelenlegi állapota), régiónk divatszóval "félperifériás" jellege (kelet-európában vagyunk, tévedés ne essék) magyarázza elsősorban, másodsorban meg persze a hazai politikai elit gyenge teljesítménye már a rendszerváltás óta. ezen belül legkártékonyabb a második-harmadik ciklusát élő fidesz, de a gyenge ellenzéken túl teljesen egyértelmű, hogy az ún. "lumpenjobbodaliság" mifelénk népszerű, nem kevés embernek tetszik, így a politikát illetően nem várható gyökeres változás.
minden egyéb tényező harmadlagos.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 14:03:52

@WiteNoir: Sejtettem, amúgy hogy liberális vagy.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:04:56

@♔bаtyu♔: Miért nem takarodsz már el a jó kurva anyádba ,te féreg?!

2015.02.04. 14:05:46

Nem tudom. Ha idén vagyok 40, akkor az milyen generáció?

Meg azt sem tudom, hogy mi a probléma?

Én itthon élek, 10 hónapot leszámítva itthon is dolgoztam. Építettem házat, amire a felvett hitel 90%-át már kifizettem, úgy hogy két kislányunkat neveljük. Feleségem pedagógus, szóval irdatlanul sokat keres. Nincs se MSZp-s se FIDESZ-es se más pártbeli rokonom és a munkahelyeimre sem protekcióval toltak be. Mégis meg tudok élni ebben az országban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:08:39

Amúgy én a szakmámmal el tudnék helyezkedni odakint valószínűleg.
Annyira nyelvtudás talán nem kéne.
Esetleg szakmai nyelvben lehetnek fennakadások.
Egyszer kijutok,tuti anyáázni fogok,hogy miért nem mentem hamarabb.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:12:22

@Nancsibacsi:
@♔bаtyu♔: Ehh,mert ez ilyen egyszerű,ugye?
Akkor gyerekek,lehet menni tehenet fejni,hogy reggel legyen mit inni.

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.04. 14:16:12

@♔bаtyu♔: Akkor az ismerősöd (nem bántásból mondom), de egy nagy balfasz. Én bementem két bankba az egyiknél hülyének néztek(barclay), otthagytam őket átmentem az egy utcával arrébb lévő Halifaxba. Félórával később úgy jöttem ki, hogy készen van a számlám.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:18:36

@♔bаtyu♔: Egyszóval maradjon ez a még mindig éhes rablóbanda.

Nancsibacsi 2015.02.04. 14:38:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: " Ehh,mert ez ilyen egyszerű,ugye?"
Igen, egyszerű.

"Akkor gyerekek,lehet menni tehenet fejni,hogy reggel legyen mit inni. "
Nézd, én nekem van mit inni reggel is, meg este is. Te vagy az, aki szarul érzed magad, mert megfolyt a politika. Menjél el, vagy tüntessél, csinálj forradalmat - ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. Azért most előre megmondom, hogy ahhoz hogy legyen pénzed, meg jobbra forduljon a sorsod, ahhoz előbb-utóbb dolgoznod kell. Tudom, ez lehet újként hat, de sajna ez van.

Nancsibacsi 2015.02.04. 14:41:15

@Exide: "Nálunk ez nemzeti sport kérem, bár meg kell említenem focit nem nézek mert az aztán tényleg nulla befolyással van bármire az életemmel kapcsolatban. "

Sokkal többel mint a politika. Ha megverjük a románokat, akkor kijutunk az EB-re, és csomó meccs amit egyébként vagy megnéznék vagy nem izgalmas lesz :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:54:57

@Nancsibacsi: Még mindig ehh!
Én nem magam miatt aggódom.
Csak gondolok másra is akinek még szarabb az élete.
A tehénfejő Mari néni szerinted szar,mert nem boldogul esetleg.
Akkó' lehet menni csinálni helyette hajnalban.
Egy normális országban neki is kell boldogulnia.
A munkával meg nekem nincs bajom.

Magna cum laude Tigeri másztesz digrii 2015.02.04. 14:55:37

@Nancsibacsi: Mi melegek dugni szeretünk, nem dolgozni. Még megerőltetjük magunkat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 15:00:20

@Nancsibacsi: Voltam én 170 órás faszverős meg 300 órás nem faszverős helyen is.:))
Tudom,hogy dolgozni kell.
Sőt!Külföldön valszeg fele ennyit dolgoznék 4-szer ennyiért.

De mondok egy példát:
Kiscsaj a melóhelyen.:Amint végzek a sulival megyek külfödre.Itthon nettó 80,odakint 5 ezer Euro ugyanazon szakma díjazása.
Akkor ez a csaj itthon SZAR ahogy mondod,odakint meg JÓ.

♔bаtyu♔ 2015.02.04. 15:13:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Menjél is, mert eléggé felgyűlt itt a mocsok. Rossz buzi.

Nancsibacsi 2015.02.04. 15:52:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Egy normális országban neki is kell boldogulnia."
Na ez egy nagy hazugság, hogy akármit is dolgozik, egy normális országban boldogul. Boldogul a lóf.szt - értelmetlenül energiát pazarolni mindenhol lehet. Külföldön is az boldogul, megfelelő munkát csinál, megfelelő hatékonysággal. Nézd meg az osztrákot mennyi földje van, meg mennyi tehene - amelyik magyarnak szintén van annyi, és szintén van szakmailag olyan képzett, az boldogul itthon is. De ha 1 tehented van, annyiból Ausztriában se élsz meg, akárhogy fejed. Ausztriában is nyithatsz 2000 fős településen mittomén mixerkellék boltot, vagy indíthatsz hastánc tanfolyamot - ugyanúgy meg fogsz bukni, mint itthon. Amire nincs kereslet, abból ott se lehet megélni.

Nancsibacsi 2015.02.04. 15:57:38

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Kiscsaj a melóhelyen.:Amint végzek a sulival megyek külfödre.Itthon nettó 80,odakint 5 ezer Euro ugyanazon szakma díjazása."
Tudod hogy lesz az 5000 euro, pályakezdőként? Úgy, hogy senki "sem tudja, hogy hol táncol":
www.youtube.com/watch?v=CRrd0sEXVdU&index=7&list=PLO1zjz5hEHJzKKSEjaUDFqaXXlStMfcZ9
Lipcsében egy lokálban...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 16:40:58

@Nancsibacsi: Ööö talán ott megbecsülik azt a szférát,amire itthon szarnak...?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.02.04. 17:00:41

@Nancsibacsi: Bocsika,de ha itthon nem boldogulok valamiből de külföldön igen,akkor mi van?
Itthon hülyevagyok odakint meg deokos????
De te amikor a vállalkozásodat csináltad akkor szar voltál,aztán lettél jó.
Még ha van is valami abban amit mondasz.

Túrós (törölt) 2015.02.04. 19:34:19

@Exide: szerintem a poszt lényege az hogy komoly fáradalommal sem. Ezért vannak kiábrándulva a fiatalok.
süti beállítások módosítása