Mi történik?

Hogyan tovább a tüntetések után?

2014. december 05. 23:02 - 3niko

Úgy vélem, jogosan merül fel a kérdés sokunkban. Általában erről beszélgetünk, mi együtt, amikor a téma szóba kerül. Azok a szó valódi és pozitív értelemében vett nemzettudatossággal rendelkezők, akik felismerték, tényleg nincs hova tovább. Az eltelt huszonöt év minden mérge, átka, felemás hozománya most ütközik ki, és feladatot ró mindannyiunkra. Azaz az észnél lévő, vagy épp észhez térő tömegekre, akiket még többségnek nem, de meghatározó sokaságnak annál inkább nevezhetünk.

Nehéz, de talán üdvözítő küldetés ez. De kérdem én. Mennyi híja van, hogy ez az óriási, közös energiabomba elenyésszen a fenébe?

Ez az, ami foglakoztat. Napról napra. Hírről hírre. Eseményről eseményre. Fájdalmas, hogy mindenkor ott van a végén az a nagy-nagy kérdőjel. Nemde?

Azoknak, akiket a közgazdaságtan is „korai felismerőknek” nevez, borzasztó nehéz feladatuk van. El kell hitetniük a kései felismerőkkel, hogy hitele és jövőbeni sikere, és mindenek előtt érdemi hozadéka van annak az eszmének, tudatosságnak, hitvallásnak, amely mellett mindenáron kiállnak, aminek bizalmat szavaznak, és amiért annyi, de annyi áldozatot hoznak.

Szóval, tök jó, hogy vannak ezreket, néhanapján tízezreket mozgósító tüntetések, és végre. De tényleg. Meg megyünk is, amikor csak tudunk. Arra már rájöttünk, hogy a munkahelyen, vagy a metrón, jobban mondva szűkebb nyilvánosság előtt talán jobb erről nem beszélni. Jobban járunk, ha nem konfrontálódunk fél- idegenekkel, akik a másik sípot fújják, vagy ha azt nem, éppenséggel rossz napjuk van, és keresik a lehetőséget, hogy valamibe/ valakibe belekössenek.

ujkezdet.jpg

Véleményem szerint itt van a szegény kutyus elásva. Hogy egy bizonyos ponton túl hallgatni kell. Megalkudni. Otthagyni a kétkedőket, valamint a különféle minősítő jelzőket használókat a saját levükben főni. Így tulajdonképpen a meggyőzés valódi ereje vész el. A bizonyosság. Hogy Te, idefigyelj, tényleg van alternatíva, meg főképp remény. Hidd el, nem csak duma, van miért velünk tartani. Mindenek előtt magadért. Meg a gyermekedért, a családodért, a jövőtökért, illetve egyéb költői magasságokért, amelyek csak első blikkre tűnnek bagatell baromságoknak.  Hogy hidd, higgyétek el, ez nem egy ugyanolyan gyengécske lufi, amely az óriási lélegzetvételeket követően kidurran a fenébe…

Aztán persze, tudom én, az alany általában hervadtan legyint, hogy persze, hogyne, meg Petőfi is ágyban, párnák közt nem akart meghalni...

Így inkább hazamegy a középszerűségbe. Totálisan mindegy, hogy magánéletében boldog, vagy boldogtalan. Hogy van-e kihez szólni, vagy sem. Hogy épp sikeres, vagy idegbeteg napja volt-e odabent, vagy éppenséggel egyetért velünk, vagy kevésbé. És sorolhatnánk.

A „hovatovább” nagy kérdése átszövi és sajnos általában véve minősíti, sőt sajnálatos módon korlátozza e csodás energiákkal, tehetséges és reménykedő emberek által életre hívott mozgalmak mozgásterét.

Mert mögöttük nem állnak jelentős pártpénzek, háttérszervezetek, széfben felejtett aranytömbök homályba veszett tulajdonosai, ide- vagy oda tartozó mecénások, platina- mutyifokozattal rendelkező vállalkozók, érdekemberek, vagy nevezzük őket bárhogy, akik/ amelyek nem csupán ideológiákkal, hanem mindenek előtt pénzzel is fenntartsák, támogassák ezeket a kivételes erőt képviselő közösségeket.

Manapság a tüntetéseken gyűjtenek aprópénzt a következőre. Közösségi oldalakon „pályáztatják” meg a szónokokat. Nagy erőkkel próbálják kikerülni a magukat „nagyellenzékinek” valló, valójában különféle pártokhoz tartozó látszattámogatók, önjelölt reklámarcok betámadásait, hiteltelen közösségvállalását.  

Szeretném tudni, és főképpen hinni, hogy ezek a mozgalmak megtalálják valódi útjukat, igazi közönségüket és közösségüket, és valamelyest tőkeerős támogatóikat, akik több, mint valószínű, hogy a kis-, és középvállalkozói szektorból kell, hogy kikerüljenek. Talán a legsürgetőbb és legfontosabb kérdés az most, hogy ők fel tudják, fel merik, és fel akarják-e vállalni e küldetést és minden prioritást meghaladó feladatot.

Borzalmasan aktuális téma, hogy az ifjonti lelkesedés, „új- rendszerváltó” kedv, az igazságtételek kívánalmának összetartó erőként kezelt célkitűzései elegendőek lesznek-e az érdemi folytatáshoz. Hogy muszáj-e, kell- e, a szó valódi értelmében vett forradalmi eszközökhöz nyúlni, valamint ezek mennyire lesznek, lehetnek hitelesek az össz- társadalom jelen állapota, közfelfogása szempontjából.

Nos, van mit kitalálni, eltervezni, kimatekozni. 

Vajon van-e új a szelíd, téli nap alatt? 

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitortenikma.blog.hu/api/trackback/id/tr556961059

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Emlékszel még az Őszödi beszéd szállóigévé lett soraira? 2014.12.06. 14:12:15

A mi Ferink akkora vehemenciával próbál az ál-civil ellenzéki mozgalmak élére állni, mintha abban bízna, hogy már senki nem emlékszik a Nagy Őszödi Coming Outra. Pedig a stílus ugyanaz. Ez az ember a korrigálhatatlan, súlyos jellemhibák és személyiség...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorstalan gáz 2014.12.06. 11:36:11

" Jobban járunk, ha nem konfrontálódunk fél- idegenekkel, akik a másik sípot fújják, vagy ha azt nem, éppenséggel rossz napjuk van, és keresik a lehetőséget, hogy valamibe/ valakibe belekössenek."

Ők is valószínűleg ugyanezt gondolják a bloggerról. Valami ellen tüntetni persze lehet, de a tüntizés mint létállapot - na ez az amire pont ráillik: "keresik a lehetőséget, hogy valamibe/ valakibe belekössenek."

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.06. 11:57:47

Hogyan tovább?

Megunjátok, hazamentek...

Tudod, mondta a Feri... :)

prolee 2014.12.06. 11:58:35

Hüm! Már lassan dél van, de poli/birca/batyu/kósersertés és társaik még nincsenek itt.
Mi történhetett?????

Egyébként ne aggódj! Lassan 80 IQ alatt is felfogják az emberek, hogy nem jó, ha Viktor befalaz ide minket és a kölykeink csak turistavízummal mehetnek majd Szlovákiába.

Formálisan okádtam a balliberális rablóbandától, de ezt a szentfasszal megbaszott Fideszt az elhülyült Orbánnal, a mániákus Lázárral és a segghülye Szijjártóval, a cápafogsorú nemtomhogyhívják Kiflicsücsök Gabriellával, Eltolcsyval és a golyófejű idióta költő-szóvivővel ..... ép ésszel egyszerűen NEM LEHET ELVISELNI.

Szégyellem, hogy a népemből, a hazámból 25 éve csak erre a söpredék politikai elitre futja.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 12:01:58

Az nem eszme hogy monnyonleakormány, meg monnyonleazelmút25év. Meg legyen vége a korupciónak.

Semmi 5let, cél, vezető, szervezet nem látszik. Persze ébernek kell lenni meg minden, de ezen még nagyon sokat kell melózni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.06. 12:05:55

"A bizonyosság. Hogy Te, idefigyelj, tényleg van alternatíva, meg főképp remény. "

"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak én általam" - mondta Gyurcsány Ferenc.

További megfontolandó idézetek, más szerzőktől:

„Ti igazaknak mutatjátok magatokat az emberek előtt, de Isten ismeri szíveteket. Ami ugyanis az emberek szemében nagy, Isten előtt semmiség.”
Lk 16,9-15

"Lehetetlen, hogy botrányok ne forduljanak elő; de jaj annak, aki azokat okozza!"
Lk 17,1-6

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.06. 12:09:14

@prolee:

"Már lassan dél van, de poli/birca/batyu/kósersertés és társaik még nincsenek itt.
Mi történhetett?"

Poli szombaton reggel megy bevásárolni, nem a vasárnap megszentelt ünnepén, mint a prolee-k :)

BB 89 2014.12.06. 12:09:31

Szerintem nem kellene "forradalmi eszközökhöz" nyúlnotok. Nem érnétek vele célt és csak lecsukatnátok magatokat, azután meg tényleg nem lenne semmi a tüntetések után. Lehet hogy soknak tűnik az a néhány ezer ember, aki kimegy, de nem hiszem, hogy számottevő támogatottsága lenne egy olyan forradalomnak, amit ismeretlenek szerveznek ismeretlen célokért minden politikai szervezet ellen.

Sir Galahad 2014.12.06. 12:13:12

A címben feltett kérdésre roppant egyszerű a válasz: 3 és fél év múlva parlamenti választás lesz, akkor el kell menni voksolni, és ha ez a kormányzó párt nem tetszik, egy másikra kell leadni a szavazatot. Örülök, hogy segíthettem!

J.László 2014.12.06. 12:21:18

Hogyan tovább? Pölö februárban megfosztjátok a Fideszt a kétharmadától. Lámpavas és Dunába lövetés se kell hozzá. Ja, hogy az választás lesz, amit el szoktatok veszíteni? Szar ügy.

bölcsbagoly 2014.12.06. 12:24:52

Ugyan, Butapesten, ahol alakosság képes volt 5x megválasztani Denszkájt, amely képest több mint 200.000 szavazatot adni egy Bokros -féle szélhámosnak, amely örömünnepet ül, hogy egy vörös választókerületben megválaszthat egy KGB-st 2014.ben, miléert kellene csodálkozni, hogy bármiylen ürüggyel üsze lehessen szedni pár száz-őár ezert a magyarságot/a kormány/ a fideszt fanatikusan gyűlölő hazaárulót? Hogy támogatják azokat a pedagógus szakszervezeteket,a melyeknek a tagjai tavaly óta 3x kaptak jelentős béremelést, hogy fantomnkat kergetnek (tüntetés a korrupció ellen, miközben a legtöbb tüntető ha valamit csináltattat és megkérdik tőle hogy kér é-e ÁFÁS számlát, akkor nemmel válaszol), oly olyan megélhetésieket, akik töntetnek egy emlékmű elélenm miközben a rajta levő feliratot sem akarják megérteni, egyetemi hallgatókat akik 5x szeretnének egy vizsgára menni és akár 10 évig is lébocolni tanulás és munka nélkül, majd a végül megszereztt papirjuk birtokában külföldre menni, orditozó, rikácsóló hordószónokokat a leggyengébb fajtából, stb, stb.
Mig nyugaton az ilyen tüntetéseket a bevándórlók, a munkanélküliek a szélsőbal vagy jobb anarchistái szervezik, itthon Butapest lumpenprolijai, a belvárosi csőcselék, a megélhetésiek, a romkoccsmák kliensei, a büfá-és ruhatáros szakok hallgatói, no meg a balliba ellenzékim pártok aktivistái, sőt vezérei.
Hiszen a haspolós Heller megmondta a választások utána napon: NEM LESZ ITT NYUGALOM! S ennek a kozmopolita, hazaáruló szipirtyónak a jóslatát akarják mindenképpen végrehajtani!

J.László 2014.12.06. 12:26:22

@prolee:
"...nem jó, ha Viktor befalaz ide minket és a kölykeink csak turistavízummal mehetnek majd Szlovákiába."

Jó vicc. Fogadni mernék, egy másik blogon meg azon keseregsz, hogy hány millióan mosogatnak már Londonban:)

bölcsbagoly 2014.12.06. 12:27:00

bocsi, az elütésekért!

3niko 2014.12.06. 12:27:30

@polyvinyl: Most megyek én is bevásárolni. Folytassátok, kell a külön show egy ilyen szürke szombatra. Nah, mentem. Hozok popcornt is...

KUHULIN 2014.12.06. 12:28:03

"Szeretném tudni, és főképpen hinni, hogy ezek a mozgalmak megtalálják valódi útjukat, igazi közönségüket és közösségüket, és valamelyest tőkeerős támogatóikat, akik több, mint valószínű, hogy a kis-, és középvállalkozói szektorból kell, hogy kikerüljenek. "
Persze, aztán ezek a támogatók majd kérnek valamit. Tudjátok: nincs ingyen leves! ;)

dual824 2014.12.06. 13:01:15

@bölcsbagoly: Nem mondhatok mást, c sak azt, hogy minden szavad hazugság! Napról napra fogy az a néhai "erőtök", ami valaha volt.
Szőlottam én egy "hazaáruló".

Gesanya 2014.12.06. 14:14:38

@bölcsbagoly:
Nehéz szavakat találni a válaszomhoz, hogy ne legyek olyan alpári mint te.(igen, kisbetűvel)
Bizonyára ezt a szöveget is arról az "emlőről " szopod, ahonnan a pénzedet kapod.
Ocsmány.
Inkább elszomoritó és undoritó, ahogy ennyire lenézed embertársaidat.
Bizony lassan a magyarság nagyobbrésze él általad lumpennek tartott körülmények között, azért, mert kell a pénz ahhoz is, hogy tégedet is finanszirozzon a fityisz.
Eszedbe nem jut, hogy a megmozdulásoknak valós alapja van, de az igazságot a mocskolódásod el nem fedi.
Értelmes szavad nincsen, csak mocsok.
Bölcs nem vagy , csak bagoly aki eszi a dögöt amiért téged megfizetnek.
Csak remélni tudom, hogy van még tükör a közeledben ahol egy tisztább pillanatodban szembeköpheted magad.
Nincsen egyetlen épkézláb mondanivalód, mit keresel te itten?

maxval a hozzászóló birca · http://maxval.co.nr 2014.12.06. 14:20:39

@Sir Galahad:

Ez nem így van. Amit állítasz, hogy a nép szavaz, s a többség dönt, az csakis áldemokratikus faszista diktatúrákban szokás.

Egy igazi liberális demokráciában az van mindig hatalmon, akit az amerikai követség és a helyi ballib agytröszt kiválaszt!

Blogger Géza 2014.12.06. 14:33:56

Majd megválasztjátok Dopemant alternatív köztársasági elnöknek, mozgalommá alakultok, amelyet majd lenyúl egy oligarcha (mint pl. Bajnai) vagy valamelyik külföldi titkosszolgálat embere, hogy a saját malmára hajtsa a dolgot, széthasadtok, eljelentéktelenedtek, eltűntök.

Gesanya 2014.12.06. 14:40:25

@Kón Bandit:
Igen igazad van sokat kell ezen még dolgozni.
Na és ?? Te mire gondolnál?
Mi az első lépés?
-Talán egyértelműen fel kellene vállalni, hogy valóban tenni kell valamit, - SZEMÉLYESEN.
-Megkeresni azokat akik szintén TENNI AKARNAK.
-ELHATÁROLÓDNI a jelenlegi kormánytól és a leszerepelt pártoktól
-Megkeresni azokat a BECSÜETES, szavahihető SZAKEMBEREKET, akik képesek lehetnek egy UJ tiszta pártban eltakaritani ezt a mocskot ami most folyik.
-EGYÜTTGONDOLKODNI azon, hogy mi legyen ennek a pártnak a programja ahhoz, hogy az egyszerű emberek is érthessék, vállalhassák annak céljait.
-Olyan uj programra van szükség amelyik valós és alapos megoldásokat ad a jelenlegi helyzetből való kilábalásra, elvetve ezt a táncos politikát.
-Olyan UJ ALKOTMÁNYRA van szükség amelyet népszavazás egyértelműen támogat és csak népszavazás adhat hozzá, vagy módosithat, kellően megalapozott, és széleskörű párbeszéd után.
-Olyan UJ VÁLASZTÁSI rendszer kell, amit nem változtathat meg egy többségi párt sem, és kellően pártsemleges körülményeket biztosit.
-Olyan uj FÜGGETLEN BIRÓSÁG, ÜGYÉSZSÉG szükséges amelytől a pártsemleges státusát egy többségi párt nem bonthatja meg.
-Olyan UJ TÖRVÉNYEKRE van szükség ami biztositja az egyenlőséget mindenki számára.
-Olyan GAZDASÁGI PROGRAMOKRA amelyek a valós munkanélküliség megszüntetését célozzák meg.
-Olyan ÁTLÁTHATÓSÁGRA van szükség a politikában és a gazdaságban, hogy a korrupció csirájában elfolytható legyen.
Annyi, de annyi a tennivaló..... Hol vannak akik segithetnek???
Te tudsz segiteni? ... Akarsz segiteni??

bölcsbagoly 2014.12.06. 14:53:55

@dual824: gratula, hogy vállalod. amúgy az igazságról igen fura felfogásod lehet. Konkrétan tudsz valamit cáfolni? Várnám!

bölcsbagoly 2014.12.06. 14:58:21

@Gesanya: te lüke, a lumpen=/= a szegénnyel s a szegény a lumpennel! A megmozdulások valóságos alapja egyrészt a frusztráltságotok, másrészt a külföldi segitség/biztatás. A hőzöngésed igazolja, hogy csak a tehetelen düh beszél belőled, mint hasonszőrű társaidból is. Részvétem...

Krisz11 2014.12.06. 15:03:01

A nagy tüntikézés csak annyi volt, hogy az emberek féltek, hogy bebuknak 700 forintot. Miután kiderült, hogy mégsem, az egésznek vége is lett. Ennyi.
A hős kormányváltó demokrata tömegről csak a ballib hamukázott valamit korábban. Amúgy az egész egy felejthető történet.

Gesanya 2014.12.06. 15:11:59

@bölcsbagoly:
Én nem vagyok dühös rád nem is sajnállak.
Ne fröcsögj, észérved meg nincsen.
Remélem a magad szembeköpéséhez is lesz nyálad.
Itt a vége. nekem te semmi vagy.

bölcsbagoly 2014.12.06. 15:17:22

@Gesanya: tipőikus libsi hozzászólás.olya@Krisz11: n infantilis...

bölcsbagoly 2014.12.06. 15:18:24

@Krisz11: infantilis banda, csak kérdés, hogy most Obama elvtársuk szándékához mit szólnak a nagy demokraták?

Sir Galahad 2014.12.06. 16:04:49

@maxval a hozzászóló birca: Igazad van. Ez még olcsóbb is volna, megspórolnánk a választással kapcsolatos összes költséget :)

BB 89 2014.12.06. 16:48:23

@Gesanya: bölcsbagoly jó nagy troll, kár etetned. Valamiben azonban igaza volt. Ezek a tüntetések tényleg a tehetetlen dühről szólnak. Van egy urbánus liberális antinacionalista EU párti választói réteg, amit pár független képviselőtől eltekintve senki nem képvisel országosan és helyi szinten is elenyésző hatalommal bír. A plebejus antiliberális nacionalista euroszkeptikus pártok pedig 80%-kal rendelkeznek a Parlamentben és az aktív szavazók abszolút többsége őket támogatja. Titeket valóban cserben hagyott Magyarország, de az nem megoldás, hogy a szavazók mind hülyék, ezért nekünk kell megvédeni őket maguktól.

Szúnyog 2014.12.06. 16:50:59

Hogyan tovább?
Majd a Farkas Ottó kormányt alakít, ti meg kalákában országot vezettek.
Aztán egyszer csak felébredtek.

Gesanya 2014.12.06. 17:08:46

@BB 89: Számomra lejárt lemez a bölcsbagoly.
Azt meg senki sem vitatja, hogy a tüntetések a tehetetlen dühről szólnak., mert valóban tehetetlen a nép ma, mert nincsen elfogadható ellenzék, és a fityisznek az sem számitana ebben az erőfölényben.
Te is és én is tehetetlenek vagyunk, ami az azonnali ellenlépést illeti, marad a tüntetés, nincsen más választás, a végső elkeseredés is megjöhet, de akkor csak a szék és az asztal marad, vagy az sem.
Ebben a blogban már irtam, hogy mit lehet még tenni, ha valaki akar, és igazán akar...

midnight coder 2014.12.06. 18:33:43

@Gesanya: A gond inkább ott van, hogy eleve nincs senki a csapat mögött. Sem egy szervezet, és főleg nem egy értelmes elképzelés. És ugyan a ballibáknak nagyon nagy a pofájuk, de a választásokon nem igazán telt tőlük többre mint hogy maffiakormány és orbántakaroggy. Ahogy amúgy most sem telik. Márpedig, ez kurva kevés ahhoz, hogy egyről a kettőre jussunk. Sőt, igazából már 2010-ben is az vezetett Orbán kétharmadához, hogy a balfékeknek akkor már négy éve nem volt halvány fogalmuk sem arról hogy mit is kellene lépni. Pedig akkor ők kormányon voltak. És azóta is, az a baloldal legfőbb üzenete a választók felé, hogy az Orbánék lopnak, és ez rossz - a polgár pedig szépen hozzáteszi magában azt is, hogy főleg azért rossz, mert ők szeretnének ismét lopni. De hogy mit kellene csinálni ami kivezetne abból a szarból amibe amúgy az előző két liberósbolsi ciklus vitte az országot, mély kuss van.

midnight coder 2014.12.06. 18:58:22

@Gesanya: "ELHATÁROLÓDNI a jelenlegi kormánytól és a leszerepelt pártoktól"
Ez még egyszerű, menni fog.

"Megkeresni azokat a BECSÜETES, szavahihető SZAKEMBEREKET, akik képesek lehetnek egy UJ tiszta pártban eltakaritani ezt a mocskot ami most folyik"
Ez már nagyon nehéz. Mert szakember sokféle van, sokféle véleménnyel, értékrenddel. Honnan lehet azt eldönteni, hogy most A szakembernek, vagy B szakembernek van-e igaza ? Ráadásul, lehet hogy B ugyan becsületes, de segghülye. A pedig ugyan gazember, de nagyon ért ahhoz, amit csinál. Lásd Piszkos Fred és a szivarok az üzemanyag elszámolásban.

"EGYÜTTGONDOLKODNI azon, hogy mi legyen ennek a pártnak a programja ahhoz, hogy az egyszerű emberek is érthessék, vállalhassák annak céljait"
Ez már szinte lehetetlen. Mert a csúnya valóságban valamelyik ujjadat mindig meg kell harapni. Az emberek pedig már csak olyanok, hogy más-más értékrendjük van, és más-más dolgokban hisznek. Az egyik liberós és azt mondja, hogy az embereknek istenadta joguk hogy kukázzanak, a másik konzervatív és azt mondja, hogy nem, az hogy kukáznak és utcán laknak az emberek élhetetlenné teszi a várost, és inkább hajléktlanszállót, ingyenkonyhát kellene létesíteni, esetleg programokat a polgárok visszavezetésére a társadalomba.
Még jobb kérdés, hogy kit támogasson egy kormány ? A segílykéből élő főállású munkanélkülit, vagy azt a több diplomás, nyelveket beszélő polgárt aki látástól mikulásig dolgozik egy multinál, és más így is teli a töke az itteni magas újraelosztás és az ezért járó szolgáltatás színvonala közt tátongó szakadékkal, és eleve külföldre készül ugyanezért. Ahol nem mellesleg 4-5x annyit megkereshet mint itt.

"Olyan uj programra van szükség amelyik valós és alapos megoldásokat ad a jelenlegi helyzetből való kilábalásra, elvetve ezt a táncos politikát"
Egy ilyen programért arannyal fizetnének Orbánék. Vagy Fletóék. De ha Európának tudna valaki ilyet nyújtani a mostani stagnálás-zuhanás programja helyett, még emlékművet is állítanának neki Brüsszelben. Csak elég kevés az ilyen okos ember kis hazánkban aki ilyesmit tud produkálni.

"Olyan UJ ALKOTMÁNYRA van szükség amelyet népszavazás egyértelműen támogat és csak népszavazás adhat hozzá, vagy módosithat, kellően megalapozott, és széleskörű párbeszéd után."
Eleve az is kérdés, hogy szükség van-e alkotmányra. Nagyon kevés olyan dolog van, amit érdemes kőbe vésni. A körülmények változhatnak, és erre jó ha gyorsan lehet reagálni.

"Olyan UJ VÁLASZTÁSI rendszer kell, amit nem változtathat meg egy többségi párt sem, és kellően pártsemleges körülményeket biztosit."
Valamerre mindig lejt a lejtő. De ez csak akkor tűnik fel, amikor nem felénk.

"Olyan uj FÜGGETLEN BIRÓSÁG, ÜGYÉSZSÉG szükséges amelytől a pártsemleges státusát egy többségi párt nem bonthatja meg."
Ez is nagyon nehéz kérdés. A bíróságok, ügyészségek is emberekből állnak. Ezek értékrendje pedig könnyen elbillenti a rendszert. Ahogy el is billentette, a gengszterváltás óta. Nem véletlenül forszírozták Orbánék az idősebb bírók nyugdíjazását - nem akarták hogy sok olyan bíró legyen akik még a Kádár rendszerben választották ezt a pályát.

"Olyan UJ TÖRVÉNYEKRE van szükség ami biztositja az egyenlőséget mindenki számára."
Sehol a világon nincs egyenlőség mindenki számára, és soha nem is volt ilyen.

"Olyan GAZDASÁGI PROGRAMOKRA amelyek a valós munkanélküliség megszüntetését célozzák meg."
Ez gyakorlatilag lehetetlen. A magyar népesség egy jelentős hányada képzetlen és képezhetetlen. Ugyanakkor, a magyar minimálbérért Indiában eldolgozik neked egy egész falu hasonlóan képzett egyén, és a nap végén megköszönik hogy ma sem lőtted le őket. A közmunka max. arra jó, hogy elkezdi ezeket a polgárokat terelni a munka világa felé. Ők már nem fognak értelmes munkát végezni, de a gyereket talán elküldik iskolába, és talán ők már legalább szakmát szereznek. És nem lesz olyan, akinek már a nagyapja is a farkából élt.

"Olyan ÁTLÁTHATÓSÁGRA van szükség a politikában és a gazdaságban, hogy a korrupció csirájában elfolytható legyen."
És ? Ki fogja átlátni ? Ki mondja meg, hogy az X vagy az Y villamos a jobb, amikor X tartósabb, de Y meg olcsóbb, de X kevésbé zajos, de Y-ra többen felférnek ? Ha Y-t veszed, akkor X fog kiabálni hogy korrupció, ha nem akkor fordítva. És nagyon nehéz bebizonyítani hogy volt-e megvesztegetés vagy nem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.12.06. 19:08:35

@Gesanya: nem, nem akarok segiteni. hülyék vagytok, nem ebben a világban éltek.

bölcsbagoly 2014.12.06. 19:08:45

@Gesanya: az el őbb tagadtad ezt a tehetetlen dühöt, most meg azt írod, hogy senki sem tagadja, magadnál vagy, vagy tudathasadásod van és egyszerre kettő vagy? Na akkor vitatkozz tovább magaddal, Egyikőtök hülyébb mint a másik.

Gesanya 2014.12.06. 20:52:34

@bölcsbagoly: Valamit félreértettél.
ÉN RÁD NEM VAGYOK DÜHÖS kicsi madár.

Gesanya 2014.12.06. 21:00:55

@midnight coder:
Senki sem mondta, mondja, hogy ez könnyű volna.
De a mai ellenzék és a fityisz, végbelében a keresztényekkel alkalmatlan a vezetésre.
Igen , minden egyes kérdőjelre van azért válasz:
kemény munka, és sok-sok tárgyalásos kompromisszum és türelem.
Alkotmányra pedig szükség van.
Ami a gazdaságot illeti én nagyon örülnék, ha olyan gyenge elképzeléseink lennének, mint a németeknek, angoloknak és még sokaknak az EU-ban.
A sok felsorolt kétséged mellett vennéd a fáradságot csak eggyetlen témában, hogy elgondolkozz valamilyen megoldáson?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.12.06. 21:26:01

@midnight coder: Szemenszedett hazugság!
A demokratikus pártoknak igenis van (és volt!) víziójuk, és kiváló programjuk:
Több IMF hitel, alacsonyabb minimálbér, magasabb rezsi, kevesebb munka, több segély, több hajléktalan az utcán, és betiltani a gyermekéhezést.
Ezzel 2018-ban már tutira 4/4-el nyernek.

Gesanya 2014.12.06. 21:41:32

@midnight coder:
Csak hogy , láss más előremutató véleményt a gazdasági oldalon:
A kis hazánkba települő autógyárakat nem pénzzel kell támogatni, hanem abból az átadott összegekből gyors, és ingyenes átképzést végezni a potenciális bedolgozó cégek szakembereinek, és a többiből pedig kamatmentes hitelt, garanciákat teremteni, hogy ezek a cégek megfelelő korszerű eszközökkel dolgozhassanak.
Amely cégek pedig megfelelően bizonyitottak, bizonyitanak, azoknak kormányszintű segitséget nyujtani, hogy részt vehessenek a már nem gyártott tipusok alkatrészellátásában minőségi utángyártmányok készitésében, ami már saját exportként jelenhetne meg.
És nem csak az autógyártásban.
Segitség azoknak a cégeknek akik nem a holdudvarokban nőtték ki magukat, hanem azoktól függetlenül már a világszinvonalat érték el, hogy még nagyobbak lehessenek - itthon- több embernek adjanak munkát, megélhetést. (kamatmentes, hosszúlejáratú kölcsön stb.)
Csak körül kell nézni alaposan, nem azt nézni, hogy honnan csepeg majd vissza a saját zsebbe...
Van egy sereg olyan terület, ahol a szakképzetlen munkaerő is értelmes munkát végezhet elfogadható bérezés mellett.
süti beállítások módosítása